قنبری: برای رأی‌آوردن شام و ناهار نمی‌دهم

قنبری: برای رأی‌آوردن شام و ناهار نمی‌دهم

فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه باید مشخص شود نماینده ای که با هزینه میلیاردی وارد مجلس شده چه انگیزه ای دارد، گفت: برای رأی‌آوری شام و ناهار نمی‌دهم.

داریوش قنبری فعال سیاسی اصلاح طلب پس از ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به شفافیت مالی کاندیداهای انتخابات مجلس، گفت: لازم هست که هزینه‌های تبلیغات انتخابات کاندیداهای مجلس به شکل جدی مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: شائبه ورود پول‌های کثیف به انتخابات و همین‌طور شائبه خرید رأی به خصوص در مناطق و حوزه‌های کوچک وجود دارد و باید مشخص شود  نماینده‌ای که با حقوق مادی مشخصی وارد مجلس می‌شود، پول‌های میلیاردی که خرج می‌کند، با چه انگیزه‌ای است. 

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: هزینه‌های میلیاردی در تبلیغات انتخاباتی  درست نیست وقتی که هزینه‌ای که میکند بیشتر از حقوق سالم نمایندگی مجلس است، انگیزه خدمت نمی‌تواند وجود داشته باشد و بایستی ابزارهای نظارتی لازم در ارتباط با شفافیت مالی کاندیداها وجود داشته باشد و نظارت موثری در ارتباط با نحوه هزینه کرد کاندیداها وجود داشته باشد. 

قنبری ادامه داد: معتقدم خیلی مناسب است که صورت حساب‌های تبلیغات کاندیداها به صورت شفاف در یک سایتی به اطلاع مردم رسیده شود. 

وی تصریح کرد: قطعا میزان هزینه‌های تبلیغات انتخابات را به طور شفاف به موکلانم اعلام می‌کنم. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: علی رغم اینکه به لحاظ قانونی  خرید و فروش رأی ممنوع است، اما شاخص‌های آن در قانون به خوبی بیان نشده و تحت عنوان شام و ناهار دادن و دعوت‌های خاص خرید و فروش رای و تطمیع‌هایی صورت می‌گیرد. 

قنبری با تاکید بر اینکه پول‌هایی در انتخابات هزینه می‌شود و فقط پول هزینه کردن در انتخابات نیست، گفت: شاهدیم که وعده هایی به شکل غیرقانونی داده می‌شود که به نوعی فساد آورتر است و بیشتر از خرید و فروش آراست، از هر لحاظ بایستی بر هزینه های تبلیغات انتخابات نظارت شود. 

نماینده ادوار مجلس اظهار داشت: معتقدم باید بر وعده‌هایی که کاندیداها می‌دهند نظارت شود سنجیده که این وعده ها در چارچوب اختیارات قانونی نمایندگان باشد.

قنبری در پایان خاطرنشان کرد: مهمانی‌هایی با انگیزه‌های انتخاباتی از سوی کاندیداها داده می‌شود که همه اینها باید مدنظر قانون و ناظران قرار گیرد، خودم نه از این مهمانی‌ها دادم و نه خواهم داد.

انتهای پیام/

واژه های کاربردی مرتبط
واژه های کاربردی مرتبط
پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon