قانون جدید وزارت دادگستری آمریکا درباره روش‌های اعدام

قانون جدید وزارت دادگستری آمریکا درباره روش‌های اعدام

قانون جدید وزارت دادگستری آمریکا اجازه استفاده از سایر روش‌ها غیر از تزریق داروی کشنده برای اجرای مجازات اعدام توسط دولت فدرال را خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره، قانون جدید وزارت دادگستری آمریکا اجازه می‌دهد تا مجازات‌های اعدام در ایالت‌های مختلف با استفاده از سایر روش‌ها غیر از تزریق داروی کشنده انجام شود، از جمله استفاده از گاز سمی، اعدام الکتریکی و جوخه‌های آتش.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، قانون اصلاح‌شده در فدرال رجیستر روز جمعه منتشر شده است. این قانون به دولت اجازه می‌دهد تا اعدام‌ها را با استفاده از داروی کشنده یا استفاده از سایر روش‌هایی که در قانون ایالت تعریف شده است، انجام دهد.

 

یک مقام وزارت دادگستری آمریکا که نامش فاش نشده در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: قرار است دو اعدام در ماه دسامبر با تزریق داروی کشنده اجرا شود.

این مقام وزارت دادگستری آمریکا اشاره‌ای به روش‌های اعدام 3 نفر دیگر که قرار است در ماه ژانویه اجرا شود، نکرده است. این 3 اعدام قرار است پیش از تحلیف جو بایدن اجرا شود.

قانون جدید از 24 دسامبر اجرایی خواهد شد. دولت ترامپ در ماه جولای پس از 17 سال وقفه مجدداً مجازات اعدام را اجرا و تاکنون 7 نفر را اعدام کرده است. پیش از این دولت فدرال آمریکا در 50 سال گذشته تنها 3 نفر را اعدام کرده بود.

دیوان عالی آمریکا نیز تاکنون درخواست مطرح‌شده برای به تعویق انداختن اعدام این 3 نفر را قبول نکرده است.

وزارت دادگستری آمریکا نیز حاضر به ارائه توضیحات بیشتر در این خصوص نشده است.

ستاد انتخاباتی بایدن وعده داده است تا به اعدام‌های فدرال پایان دهد و از ایالت‌ها نیز خواهد خواست تا مجازات اعدام را متوقف کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان