جاده ابریشم گذرگاه فرهنگ، هنر و دوستی‌های پایدار است

جاده ابریشم گذرگاه فرهنگ، هنر و دوستی‌های پایدار است

گروه استان‌ها- وزیر علوم و رئیس کمیسیون ملی یونسکو-ایران گفت: جاده ابریشم فقط یک مسیر تجاری نیست بلکه گذرگاه فرهنگ، هنر و دانش، صلح و دوستی‌های پایدار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، منصور غلامی امشب در افتتاحیه اولین نمایشگاه و کنفرانس جهانی خوشنویسی کشورهای جاده ابریشم تحت عنوان «رقص قلم» اظهار داشت: بسیار جای خوشبختی و خرسندی است که برای اولین بار خوشنویسان 30 کشور از حوزه‌های تمدنی جهان در شهر باستانی مقدس مشهد گردهم آمده تا پس از قرن‌ها دوباره پیوند دهنده صلح، دوستی و برادری باشند.

وی افزود: پس از اجلاس موفقیت آمیز سال گذشته در شهر کهن همدان و استقبال سازمان جهانی یونسکو از این اقدام شایسته ایران با محوریت جاده ابریشم، خوشبختانه با اقدام متعهدانه کمیسون ملی یونسکو- ایران به کار برگزاری اولین کنفرانس جهانی رقص قلم در مسیر جاده ابریشم طراحی و به مرحله اجرا درآمده است.

رئیس کمیسیون ملی یونسکو- ایران خاطرنشان کرد: اهمیت این رویداد از آن جهت برجسته تر است که بیشتر از یک سال است که کل جامعه بشری با همه گیری ویروس اهریمنی کرونا در پیکار بوده و در افسردگی به سر می‌برند. کشور عزیز ما ایران در طول قرن‌ها همواره با استفاده از هنر، دستاوردهای شادی بخشی را برای مردم به ارمغان آورده و امروز نیز که همه ملت‌ها تحت تاثیر فشارهای گروهی این بیماری قرار گرفته‌اند، بار دیگر با یادآوری عظمت و رسالت فرهنگ و هنر با بیرق دروش هنر جاودان خوشنویسی پا به عرصه نهاده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: از دیگر شایستگی‌های این جشن پرآوازه هنری این است که بیش از پیش به ذات و ماهیت اصلی راه ابریشم توجه شده است. جاده ابریشم تنها یک مسیر تبادل تجاری نبوده بلکه گذرگاه فرهنگ، هنر و دانش، صلح و دوستی‌های پایدار بوده که از مهمترین اهداف سازمان جهانی یونسکو است.

غلامی گفت: از اهتمام و تلاش‌های خالصانه شهرداری شهر مقدس مشهد، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، انجمن خوشنویسان و سایر ارگان‌ها و حضور ارزشمند بیش از 300 هنرمند برجسته خوشنویسی از 30 کشور جهان تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/ز

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon