اخبار داغ

گزارشی از یک کار خوب؛

وقتی کرج با تولید "آنتی سرم تشخیص گروه های خونی" کشور را خودکفا کرد/ بومی سازی دانش فرانسوی ها در منطقه پیام و ممانعت از خروج ارز از ایران

وقتی کرج با تولید "آنتی سرم تشخیص گروه های خونی" کشور را خودکفا کرد/ بومی سازی دانش فرانسوی ها در منطقه پیام و ممانعت از خروج ارز از ایران
این روزها منطقه اقتصادی پیام در مهرشهر کرج امکان تشخیص گروه های خونی را فراهم کرده است و توانسته دانش تولید کیت های تشخیص گروه خونی را بومی سازی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، اکسیر سرخ در رگ های حیات برای نجات زندگی و از جنس نوع دوستی، این عنوان اقدام خیرخواهانه ای است که شهروندان البرز با اهدای خون خود آن را به منصه ظهور نشانده و توانسته اند جان انسان های زیادی را با این فرهنگ خداپسندانه نجات دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
در سازمان انتقال خون آنتی سرم ها برای تعیین گروه های خونی نقش مهمی دارند، به گونه ای که "تبار" پزشک و مسئول آزمایشگاه انتقال خون استان البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ بر اساس نتایجی که از آنتی سرم ها می گیریم گروه خونی افراد را گزارش می دهیم.
,
 
,
این روزها منطقه اقتصادی پیام هم در مهرشهر کرج امکان تشخیص گروه های خونی را فراهم کرده است. مهدی زاده مدیر یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ سال ۹۹ با تامین اعتبار ۲۰ میلیارد تومان خط تولید را راه اندازی کردیم.
,
 
,
, ,
 
,
پژوهش هایی که با همت محققان ایرانی در این شرکت اتفاق افتاده است آنچنان حائز اهمیت است که "مساعد" مسئول کنترل کیفی آزمایشگاه در گفتگو با خبرنگار تیتریک به آن تاکید کرده و می گوید؛ در حال حاضر مجوز تولید چندین محصول مرتبط با کیت های آزمایشگاهی را در زمینه بانک خون و ایمونو هماتولوژی کسب کرده است.
,
 
,
وی ادامه می دهد: آنتی سرم هایی چون آنتی آ، ب، دی و آب در قلب تپنده این شرکت تولید می شود، پیش از این ارز قابل توجهی از کشور به واسطه این محصولات خارج می شد اما با مجوزهای لازم و انعقاد با فرانسه توانستیم محصول را بومی سازی کنیم.
,
 
,
و اما بومی سازی با تلاش محققان جوان ایرانی به همراه پژوهش ها جواب داده است، چرا که مساعد می گوید؛ کیت های تعیین گروه خونی سه نوع بود که توانستیم آن را به ۶ نوع برسانیم و بسترهای لازم برای سرمایه گذاری شرکت های دانش بنیان در منطقه ویزه اقتصادی پیام فراهم شده است.
,
 
,
, ,
 
,
البته نادر ثناگو مطلق مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ از سرمایه گذارانی که مستقر شوند حمایت می کنیم به ویژه آنهایی که در حوزه تخصصی هایتک و دانش بنیان فعالیت می کنند. همچنین با توسعه فاز بعدی محصولات دانش بنیان این واحد پزشکی متخصصان جدیدی به این مجموعه اضافه خواهند شد.
,
 
,
اگر چه قرار است تا پایان امسال تولید آنتی سرم ها در این واحد تولیدی به ۸ برابر برسد و نیمی از نیاز کشور به این محصول را مرتفع کند اما توجه به سرمایه های علمی و انسانی داخلی کشور از جمله نکاتی است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و باید در دستور کار مسئولین قرار بگیرد. 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه