اخبار داغ

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) فردیس خبرداد؛

کمک مومنانه ۲۳ میلیارد تومانی سپاه به آسیب‌دیدگان کرونا در فردیس/ طرح شهید سلیمانی برای کمک به نیازمندان در ۴۸ محله اجرا می‌شود

کمک مومنانه ۲۳ میلیارد تومانی سپاه به آسیب‌دیدگان کرونا در فردیس/ طرح شهید سلیمانی برای کمک به نیازمندان در ۴۸ محله اجرا می‌شود
احسان علیزاده گفت: تیم‌های موتوری در قالب طرح شهید سلیمانی آغاز به کار کرده و از طریق قرارگاه‌های محله‌محور به مردم فردیس خدمت می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) فردیس درباره آخرین اقدامات انجام شده در این شهرستان برای مقابله با کرونا، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کووید ۱۹، سپاه و بسیج برای خدمت به مردم وارد عمل شد و فردیس را به ۳ بلوک اعم از مشکین دشت، شمال و جنوب شهرستان، تقسیم کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
احسان علیزاده افزود: مقابله با کرونا از ضدعفونی کردن معابر و پارک ها آغاز و در فاز اول و دوم طرح شهید سلیمانی بیماریابی و غربال گری انجام شد، ۵۰۰ بسیجی در قالب تیم های حمایتی، نظارتی و مراقبتی به افراد بی بضاعت در راستای اجرای طرح کمک مومنانه کمک کردند.
,
 
,
وی اظهار داشت: فردیس میزبان اولین مرکز ۴۰۳۰ در استان البرز شد و بسیجیان با همکاری وزارت بهداشت و علوم پزشکی استان، وضعیت خانواده ها را ارزیابی و اقدام به غربالگری کردند، در فاز سوم طرح شهید سلیمانی هم واکسیناسیون گسترده مد نظر ما است.
,
 
,
علیزاده تصریح کرد: ۵ مرکز واکسیناسیون تجمیعی در فردیس ایجاد شده است و بسیجیان در زمینه واکسیناتوری، حراست و ثبت مشخصات افراد به بهداشت و درمان کمک می کنند، بر اساس استانداردها باید به ازای ۲۰۰ هزار نفر یک مرکز راه اندازی شود که این مهم در فردیس فراتر از پروتکل ها محقق شده است.
,
 
,
وی گفت: قریب به ۴۰۰ هزار نفر باید در فردیس واکسینه شوند و راه اندازی مراکز می تواند در تسریع این مسئله کمک کند، با توجه به اینکه افرادی پس از ابتلا به کرونا نیازمند حمایت هستند، تیم های موتوری در قالب طرح شهید سلیمانی آغاز به کار کرده و از طریق قرارگاه های محله محور به مردم خدمت می کنند.
,
 
,
علیزاده افزود: ۴۸ محله مشخص شده و هر پایگاه بسیج به پایگاه سلامت تبدیل شده اند، با اطلاعاتی که از این پایگاه‌ها به دست می آوریم به افراد بی بضاعت کمک می کنیم، قریب به دو ماه ۱۰ کارگاه تولید ماسک، هر کدام روزانه ۱۰۰۰ ماسک تولید می کردند.
,
 
,
وی اظهار داشت: آمادگی داریم علاوه بر کمک به ۵ مرکز واکسیناسیون مذکور، سوله ای مجزا توسط سپاه برای واکسیناسیون راه اندازی کنیم و ۱۰۰ نیروی بسیج در این آموزش داده شده اند، همچنین سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان و امسال تا کنون ۵ میلیارد تومان کمک مومنانه توسط سپاه و بسیج توزیع شده است.
,
 
,
علیزاده تصریح کرد: نقاهتگاه شهید تهرانی مقدم فردیس یکی از بهترین نقاهتگاه های کشور است و با توجه به اینکه متاسفانه در فردیس بیمارستان نداریم، از همان ابتدای تشکیل ستاد کرونا، تجهیزاتی به اندازه یک بیمارستان به نقاهتگاه داده شد.
,
 
,
وی گفت: به واسطه کمبود تخت در بیمارستانی در کرج، تعدادی از تخت های نقاهتگاه فردیس در اختیار این شهرستان قرار گرفته است اما درصدد هستیم نقاهتگاه را به مرکز درمان سرپایی بیماران تبدیل کنیم تا باری روی دوش بیمارستان های استان البرز برداریم.
,
 
,
فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) فردیس در خاتمه خاطرنشان داشت: بیمارانی که به بیمارستان های کرج برای دریافت رمدسیور مراجعه می کنند، سرم را در نقاهتگاه دریافت خواهند کرد تا حجم کاری در بیمارستان ها کمتر شود، ۱۰۰ نفر ظرفیت تخت دارد که می توان آن را به ۲۰۰ تخت هم افزایش داد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه