۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۳۳

طی سال جاری صورت گرفت؛

حصول سازش قطعی ۲ فقره پرونده قتل عمد در خراسان شمالی

حصول سازش قطعی ۲ فقره پرونده قتل عمد در خراسان شمالی

بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حصول سازش قطعی در ۲ فقره پرونده قتل عمد در استان خبر داد و گفت: زمینه‌های حصول سازش در ۵ فقره پرونده مشابه نیز فراهم شده است.

حجت الاسلام اسدالله جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سازش قطعی در دو فقره پرونده قتل عمدی و نجات دو محکوم علیه از مجازات قصاص نفس در سال جاری رقم خورده است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: مردم خراسان شمالی بارها ثابت کردند که در حوزه صلح و سازش سرآمد هستند و به همین اعتبار در این خصوص عملکرد قابل ملاحظه‌ای به ثبت رسیده است.

وی افزود: با وجود ظرفیت‌های فراوانی که این استان در زمینه صلح و سازش دارد انتظار داریم این روند اصلاحی در سال جاری بیش از پیش بهبود یابد.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه موجبات حصول سازش در ۵ فقره پرونده قتل عمدی نیز تا حدود قابل توجهی در استان فراهم شده، گفت: با حصول سازش قطعی تا پایان شهریور ماه سال جاری، آمار مصالحه در این پرونده‌ها به ۷ فقره افزایش خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری استان همچنین از بهبود ۷ درصدی عملکرد شوراهای حل اختلاف استان طی پنج ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته خبر داد.

کد خبر 5295159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      0 0
      به خاطر خدا زندگی بدید به قصاصی ها بزارید فرهنگ گذشت ارزشمند جلوه کنه تو مردم دولت اگه بخواد با فرهنگ سازی میتونه به خاطر کودکان بی گناه قصاصی ها مگه حتما باید تو شبکه های اون ور ابی فرهنگ ها بد ما زیر سوال ببرن گذشت کار قلب های بزرگه