۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۳۸

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح کرد؛

شدت مراجعه در پیک پنجم کرونا افزایش داشته است

شدت مراجعه در پیک پنجم کرونا افزایش داشته است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گزارش کلی از آمار بیماران کووید در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید فرشاد علامه گفت: از ابتدای همه‌گیری کووید ۱۹ تا ۸ شهریور ۱۴۰۰، ۴۵۵ هزار و ۷۰۵ نفر به واحدهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران مراجعه داشته‌اند که به صورت بستری و یا سرپایی درمان شده‌اند که البته در پیک‌های مختلف این میزان متفاوت بوده است.

وی افزود: در پیک پنجم شدت مراجعه افزایش داشت ولی اگر مقداری بستری در پیک پنجم کاهش یافته است به خاطر راه‌اندازی کلینیک‌های درمان سرپایی رمدسیویر بوده است. حجم و سختی کار برای همکاران در این دوره خیلی مشهود بود.

علامه یادآور شد: به نظر می‌رسد در حال حاضر روند مراجعه بیماران به مراکز درمانی تابعه به سمت نزولی شدن است که امیدواریم این اتفاق تداوم داشته باشد و به زودی شاهد کاهش مراجعه بیماران باشیم.

وی در ادامه به تعداد مراجعه کلی کووید ۱۹ در کل بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی، روند بستری جدید در بخش‌های کووید ۱۹، نسبت بستری بیماران کووید ۱۹ به کل بستری در بیمارستان‌های ریفرال و آمار کلی از مراجعه بیماران کووید ۱۹ به مراکز درمانی تابعه پرداخت.

علامه، به بحث امتیازهای بیمارستان‌ها بر مبنای محورهای نسل چهارم اعتباربخشی کشوری (وزارت بهداشت) اشاره کرد و گفت: بار اصلی و زحمات شبانه‌روزی این بحران به عهده مدیران پرستاری و مدیران مراکز درمانی و همکاران بوده است و در این مدت زحمات زیادی را تقبل کرده‌اند.

کد خبر 5295162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha