تلاش ناکام برخی طرف‌ها برای تقلب در انتخابات پارلمانی عراق

تلاش ناکام برخی طرف‌ها برای تقلب در انتخابات پارلمانی عراق

دفتر نخست‌وزیری عراق از ناکام گذاشتن برخی تلاش‌ها برای تقلب در انتخابات پارلمانی آینده این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، دفتر «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق از خنثی کردن برخی تلاش‌ها جهت تقلب در انتخابات پارلمانی آینده این کشور خبر داد و اعلام کرد که تحقیقات درباره این موضوع و متهمان آن ادامه دارد.

این دفتر در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که سرویس‌های امنیتی تحت نظارت مستقیم قوه قضاییه موفق به اجرای یک عملیات پیشگیرانه و ناکام گذاشتن برخی تلاش‌ها برای تقلب در انتخابات از طریق تحت فشار قرار دادن کارمندان کمیسیون عالی مستقل انتخابات که با هدف به هم ریختن کارت‌های سیاسی و ایجاد هرج و مرج صورت گرفته بود، شدند.

در این بیانیه همچنین آمده است، با تحقیقات فنی دقیق توسط موسسات تحقیقاتی و تحت نظارت مستقیم قوه قضاییه سرویس‌های امنیتی موفق شدند شماری از متهمان مربوط به پرونده تقلب در انتخابات را شناسایی و دستگیر کنند. این افراد به واسطه روابطی که با کارمندان کمیسیون عالی مستقل انتخابات داشتند تلاش می‌کردند از طریق سایت‌های شبکه‌های اجتماعی از جمله سایت « سیده الخضراء» اقدام به ایجاد هرج و مرج و اطلاعاتی و سیاسی در عراق کنند.

بر اساس این بیانیه اعضای سایت سیده الخضراء سعی داشتند تا به روش‌های مختلف خودشان را به دفتر نخست وزیری و کارمندان آن پیوند بزنند.

دفتر نخست وزیری عراق همچنین تاکید کرد که تحقیقات سرویس‌های امنیتی به شبکه پیچیده‌ای از متهمان پرونده رسید که در تامین مالی و یا تحریک برخی شخصیت‌های سیاسی و پارلمانی کنونی و سابق و نیز کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات نقش داشتند. تحقیقات در این خصوص ادامه دارد و مجرمان تحویل دستگاه قضایی داده می‌شوند.

پس از انتشار خبرهایی از انجام برخی مذاکرات سیاسی جهت به تعویق انداختن انتخابات، کابینه الکاظمی بر برگزاری آن در تاریخ مقررش تاکید کرد.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق و الکاظمی چند هفته قبل تاکید کرده بودند که انتخابات در تاریخ خود برگزار می‌شود.

انتخابات پارلمانی عراق قرار است در دهم اکتبر (18 مهر) برگزار شود.

انتهای پیام/

 
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان